FAQ
Her kan du finde svar på nogle af de hyppige spørgsmål, som der er stillet på Google
Kan jeg få en prøvedag?
Ja, skolen udbyder en prøve dag på 5 timer, hvor man får indblik i hvad det vil sige at være elev på skolen. På dagen vil man blive oplært i skolen første modul indenfor vinduespusning og forretningsudvikling. Prøvedagen koster 999 kr. Book et møde for at få en prøve dag
Skal man have kørekort for at blive vinduespuder?
Det er ikke et krav at du har kørekort for at blive optaget på uddannelsen til vinduespudser. Det er dog en fordel, da det vil nedbringe din transporttid mellem kunderne. Har du ikke mulighed for at få et kørekort er der også alternative løsninger som ladcykelkoncepter.
Hvad bliver man undervist i på vinduespudser uddannelsen?
Undervisning i vinduespudsning omfatter værktøjshåndtering, metoder, vinduestyper, hastighedsoptimering, rentvandsanlæg, ergonomi osv. Undervisning i forretningsudvikling omfatter marketing, salg, prisfastsætning, dataanalyse, bogføring, ruteplanlægning, kundehåndtering, grafisk design osv.
Hvad sker der efter uddannelsen?
At bygge sit eget vinduespudserfirma er en "never ending journey". Derfor har man også efter de 8 ugers uddannelsesforløb stadig adgang til at søge hjælp og sparring fra skolen om alt lige fra vækststrategier til rekruttering. Desuden har man livslang adgang til Vinduespudserskolens community.
Er vinduespudsning et fleksibelt arbejde?
Vinduespudsning er et fleksibelt arbejde, fordi du som selvstændig vinduespudser har frihed til at arbejde når det passer dig, da du er din egen chef. Det er dog vigtigt at du opbygger den korrekte abonnementstruktur og overholder dine aftaler med dine kunder.
Får man et diplom efter uddannelsen?
Efter vinduespudser uddannelsen modtager du et diplom og kan med stolthed kalde dig uddannet vinduespudser. Diplomet er et kvalitetsstempel i vinduespudser branchen og viser overfor dine kunder, at du er professionel og har faglig ekspertise over dine konkurrenter.
Hvordan tilmelder jeg mig vinduespudser uddannelsen?
Du tilmelder dig vinduespudser uddannelsen ved at booke et møde med os via hjemmesiden ved at klikke “book møde”.
Hvad skal en vinduespudser bruge af udstyr?
En vinduespudser skal bruge udstyr afhængig af opgavetypen. En startpakke bør indeholde: Indvasker, squiz, teleskopstang, sæbe, spand, glaskniv og fiberklude for at kunne betjene de fleste typer kunder. Alt udstyret er noget du kan låne af Vinduespudserskolen under uddannelsen til vinduespudser.
Er det hårdt at arbejde som vinduespudser?
Det er ikke hårdt at arbejde som vinduespudser, men da det er et fysisk arbejde, skal du forvente at gå mange skridt i løbet af din arbejdsdag. Arbejdet er hverken nedslidende eller udmattende, når du er uddannet i korrekte teknikker, metoder og ergonomi.
Hvor mange timer arbejder en vinduespudser?
En vinduespudser arbejder så mange timer og dage, som personen har lyst til som selvstændig. Når du er din egen chef, bestemmer du selv dine arbejdstider. Som medarbejder vil der både være mulighed for fuldtidsarbejde, deltidsarbejde og akkordarbejde.
Kan man blive uddannet vinduespudser?
Ja, du kan blive uddannet vinduespudser på Vinduespudserskolen, hvor du bliver oplært i effektiv og hastighedsoptimeret vinduespudsning, samt tilegner dig evner og værktøjer inden for forretningsudvikling og eksekvering, hvilket muliggør etablering og opskalering af din egen abonnementsforretning.
Hvor ligger Vinduespudserskolen?
Vinduespudserskolen ligger på Frederikssundsvej 343, 2700 København. Her vil du modtage fysisk undervisning og oplæring i håndværket.
Hvorfor kan man ikke bare lære det selv?
Vinduespudsning er lige så let som at spille fodbold; nogle er blot bedre trænede, har det rigtige team i ryggen og tjener mere end andre. Vinduespudserskolen sikrer at din abonnementsforretning når sine mål. Vi er her for at hjælpe dig med at nå dit fulde potentiale.
Hvor lang tid tager det at blive uddannet vinduespudser?
Det tager 8 uger at blive uddannet vinduespudser, hvor du løbende modtager undervisning på aftenskole samtidig med du undervejs bygger din egen forretning og bliver betalt af dine egne abonnementskunder.
Hvor meget tjener en selvstændig vinduespudser?
En selvstændig vinduespudser tjener som enemand efter uddannelsen når kalenderen er fuld mellem 90.000 kr. og op til 125.000 kr. afhængig af flere variable, heriblandt hastighed, prisstruktur, forhandlingsevner, kunderelationer osv.
Hvad får en vinduespudser i løn?
En vinduespudser får i løn som medarbejder 28.000 kr. som startløn med gradvis stigning. I mange firmaer vil der også være mulighed for akkordløn, hvor du ikke bliver betalt pr. time du arbejder, men pr. kunde du pudser. Som akkordlønnet afhænger din timeløn altså af din hastighed.
Er vinduespudsning en uddannelse?
Ja, vinduespudsning er en uddannelse ligesom alle andre håndværksfag. På samme måde som i alle andre brancher er der en kæmpe niveauforskel mellem professionelt uddannede vinduespudsere og selvlærte.
Hvad skal der til for at blive vinduespudser?
For at blive vinduespudser er 3 vigtige faktorer motivation, disciplin og tid. Hvis du besidder de 3 ting lærer du på uddannelsen alt indenfor forretningsudvikling og håndværket, som gør at du får succes med din egen abonnementsforretning.
Book møde